European sagas
Erasmus+ Második
találkozó,
Nov Dojran, Macedónia 2017.02.06.-02.10.
A
találkozóra 4 pedagógus utazott el, s 9
tanuló akik
a project megvalósításának
aktív részesei.
-
Hegyi Mariann angol szakos tanárnő
-
Tribel Enikő angol szakos tanárnő
-
Kovács György technika szakos
-
Burján István projektmenedzser
A második találkozón, melyre Macedóniában Nov Dojranban került sor nagyon lelkesen készültek a gyerekek.
Feladatunk volt, hogy a saját Saga történelmi és irodalmi hátterét bemutassuk, s egy workshopon tevékenykedjünk és tevékenykedtessünk.
A kellemes repülőút után vendéglátóink gondoskodtak szállításunkról. A gyerekeket már a családok és a makedón gyerekek várták az iskolánál. Az elosztás után mindenkit a pótszülők vittek magukkal. Másnap kezdődött a munka.
Két szekcióban tevékenykedtünk: az itt tartózkodás alatti program tisztázása volt az egyik rész, a másik pedig a workshopon való részvétel. A makedón gyerekeknek segítettünk tablót készíteni az iskola névadójának, a költő Kocho Racin különböző nyelvre lefordított (köztük magyarra) verseiből és illusztrációkat készítettünk. Örömmel láttuk az Erasmus faliújság magyar részét, ebből is látszott, hogy mennyire érdeklődnek hazánk iránt. Majd a kémia varázslatos világával ismerkedtünk meg,melyet a helyi iskola tanulói mutattak be.Közben tanulóink a kezdeti megszeppenés után már barátkozva készítették közös szelfijeiket, képeiket a vendéglátó gyerekekkel. A nap hátralévő részében a település kulturális értékeit, tekintettük meg.
A
következő napon a német iskola tanulói
vonták be a partnerintézményeket
workshopjukba, előadva egy részletet a
saját Saga-ból.ügyelve arra, hogy minden
partner kapjon szerepet. Nagy sikert
arattak.Következő napon szintén workshop
keretében került sor az olasz előadásra,
valamint jelmezek készítésére, szinte
ugyanabban a formában, mint előző nap.
Hozott és részben helyszínen vásárolt
anyagok segítségével. Közben sikerült
szakmai kapcsolatot is kialakítani az
ottani kollégákkal,hiszen lehetővé
tették számunkra, hogy tanórákat
látogassunk. Így lehetőségünk nyílt
testnevelés, ének-zene, matematika,
kémia órákon részt venni. Spontán
jelleggel pedig tánctanulás is a program
részévé vált. A szülők a délután egy
részében közös programot szerveztek a
gyerekeknek, akik így közelebb kerültek
egymáshoz és a szülőkhöz. A Magyar
workshop is jól sikerült. A reneszánsz
világát, Mátyás korát mutattuk be PPT-n,
majd kódex készítése történt hagyományos
eszközökkel ( lúdtoll, tinta).
Üzeneteket küldtek a csapatok a múltba
és a jövőbe is. Este a fogadó iskola egy
kis játékos sportvetélkedőt szervezett
tanulóinknak s a vendéglátó gyerekeknek.
2017.02.14.
Burján István
projektmenedzser