European sagas

Erasmus+ Második  találkozó, Nov Dojran, Macedónia 2017.02.06.-02.10.

 

Utibeszámoló

A találkozóra 4 pedagógus utazott el, s 9 tanuló akik  a project megvalósításának  aktív részesei.

  • Hegyi Mariann angol szakos tanárnő

  • Tribel Enikő angol szakos tanárnő

  • Kovács György technika szakos  

  • Burján István projektmenedzser

A második találkozón, melyre Macedóniában Nov Dojranban került sor nagyon lelkesen készültek a gyerekek.

Feladatunk volt, hogy a saját Saga történelmi és irodalmi hátterét bemutassuk, s egy workshopon tevékenykedjünk és tevékenykedtessünk.

A kellemes repülőút után vendéglátóink gondoskodtak szállításunkról. A gyerekeket már a családok és a makedón gyerekek várták az iskolánál. Az elosztás után mindenkit a pótszülők vittek magukkal. Másnap kezdődött a munka.

Két szekcióban tevékenykedtünk: az itt tartózkodás alatti program tisztázása volt az egyik rész, a másik pedig a workshopon való részvétel. A makedón gyerekeknek segítettünk tablót készíteni az iskola névadójának, a költő Kocho Racin különböző nyelvre lefordított (köztük magyarra) verseiből és illusztrációkat készítettünk. Örömmel láttuk az Erasmus faliújság magyar részét, ebből is látszott, hogy mennyire érdeklődnek hazánk iránt. Majd a kémia varázslatos világával ismerkedtünk meg,melyet a helyi iskola tanulói mutattak be.Közben tanulóink a kezdeti megszeppenés után már barátkozva készítették közös szelfijeiket, képeiket a vendéglátó gyerekekkel. A nap hátralévő részében a település kulturális értékeit, tekintettük meg.

A következő napon a német iskola tanulói vonták be a partnerintézményeket workshopjukba, előadva egy részletet a saját Saga-ból.ügyelve arra, hogy minden partner kapjon szerepet. Nagy sikert arattak.Következő napon szintén workshop keretében került sor az olasz előadásra, valamint jelmezek készítésére, szinte ugyanabban a formában, mint előző nap. Hozott és részben helyszínen vásárolt anyagok segítségével. Közben sikerült szakmai kapcsolatot is kialakítani az ottani kollégákkal,hiszen lehetővé tették számunkra, hogy tanórákat látogassunk. Így lehetőségünk nyílt testnevelés, ének-zene, matematika, kémia órákon részt venni. Spontán jelleggel pedig tánctanulás is a program részévé vált. A szülők a délután egy részében közös programot szerveztek a gyerekeknek, akik így közelebb kerültek egymáshoz és a szülőkhöz. A Magyar workshop is jól sikerült. A reneszánsz világát, Mátyás korát mutattuk be PPT-n, majd kódex készítése történt hagyományos eszközökkel ( lúdtoll, tinta). Üzeneteket küldtek a csapatok a múltba és a jövőbe is. Este a fogadó iskola egy kis játékos sportvetélkedőt szervezett tanulóinknak s a vendéglátó gyerekeknek.Utolsó napon került sor a török bemutatóra, s népi játékok, valamint tánc tanítására is. Ebéd következett, majd a búcsú percei, hiszen különböző időben, de indultak haza a csoportok. Mi késő este értünk haza, sok baráttal és élménnyel gazdagabban. Zirc,



 2017.02.14.
                                                           

 Burján István

 

 
                   
projektmenedzser

BackNext